Grupa V „Wiosenne kwiaty”- rozmowa na podstawie wiersza Anny Łady-Grodzickiej.

Cel: poszerzanie słownika czynnego dzieci o nazwy kwiatów, rozwijanie pamięci słuchowej, doskonalenie umiejętności analizy słuchowej. Usprawnianie motoryki małej, rozwijanie wyobraźni twórczej.

1.Zadanie: po wysłuchaniu wiersza odpowiedz na pytania:

Co rozkwita wiosną?

W jakich miejscach kwiaty rosną?

O jakich kwiatach jest mowa w wierszu?

Wymień kwiaty w kolejności, w której przyszły.(pierwszy, drugi,…)

Ile było kwiatów razem?

2.Zadanie: dziecko dzieli na sylaby nazwy poznanych kwiatów: prze- bi- śnieg, wyróżnia pierwszą głoskę nazwy(p), wyróżnia ostatnią głoskę nazwy(g).

3.Zadanie: namaluj farbami bukiet wiosennych kwiatów poznanych w wierszu.

Już kwiaty zakwitają
w lasach, w ogrodach i na łąkach
- mówią o tym, że nadszedł
czas wiosny i słonka.

Przyszły do nas kwiaty w gości
w swej wiosennej szacie,
popatrzcie uważnie, może je poznacie?

Pierwszy – to przebiśnieg mały.
Drugi – to stokrotka kwiatek bardzo mały.
Trzeci jest jak złota łąka ,
to kaczeniec cały w pąkach.
Czwarty – to krokus fioletowy,
Piąty - tulipan purpurowy,
I szósty – to żonkil w złotym kolorze,
ten ostatni słoneczny kwiatek
do wazonu sobie włożę.

 

Życzę owocnej pracy.

J.B.  M.Ł.