Zadania dla grupy IV

 

Drodzy rodzice

W związku z planowaniem kształcenia na odległość informujemy, że będziemy prowadzić edukację przekazując codziennie materiały do samodzielnej pracy. Materiały te obejmują realizację podstawy programowej.

Dzieci prosimy o zbieranie wykonanych zadań w teczkę i pochwalenie się tymi pracami po powrocie do przedszkola. Można robić zdjęcia, które chętnie obejrzymy, przesyłając je:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Oto zadania- środa:

1. ,,Przyroda budzi się do życia”- obserwacja zza okna.

Cel:

·      dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie w związku z nadejściem nowej pory roku- wiosny,

·      rozwija mowę, myślenie, bogaci słownik czynny związany z określeniami wiosennej pory

Zadania dla dziecka:

·      Opowiedz co widzisz za oknem

·      Powiedz jakie zmiany dostrzegasz

·      Zwróć uwagę na oznaki wiosny

2. ,,Maszeruje wiosna”- zapoznanie z piosenką.

Cel:

·      stara się uważnie słuchać piosenek

·      odpowiada na pytania związane z wysłuchaną piosenką

Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

 

Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci mających problemy z wymową, których celem jest usprawnianie narządów mowy.

„Gimnastyka buzi i języka”
Pamiętajcie, aby szeroko otwierać buzię.
1. Usta - otwieramy szeroko buzię i głośno wołamy aaaaaaaaaa
2. Szczotka - a teraz nasz język to szczotka do zębów. Czyścimy zęby, najpierw dokładnie te na górze, a później te na dole
3. Farby- nasz język zmienia się w pędzel, najpierw malujemy ściany, czyli policzki, na koniec malujemy sufit, czyli podniebienie. A może na suficie zrobimy małe gwiazdki? Dotykamy czubkiem języka w różnych miejscach na suficie (podniebieniu)
4. Ząbek - czy wiesz, ile masz zębów? Policzymy je razem za pomocą języka. Zaczynamy od góry- buzia szeroko otwarta, dotykamy każdego ząbka po kolei. Teraz  czas na zęby na dole.
5. Góry- nasz język to turysta na szlaku górskim, wysuwamy język z buzi i kierujemy do góry w stronę nosa.
6. Ziewanie - jesteś zmęczony? Czas na ziewanie - otwieramy buzię jak najszerzej.
7. Cukierki- na zakończenie słodka zabawa. Wyobraź sobie, że masz w buzi cukierka, pokaż jak go ssiesz, cmokajcie z zadowoleniem.

Urszula Świerkowska

Joanna Kłoszewska