PLAN  PRACY  Z  DZIECKIEM  W  GRUPIE  I

NA  DZIEŃ  26.03.2020 ( czwartek )

 

Mamo, tato chcę być samodzielny- utrwalanie kolejnych etapów zakładania spodni

Cel:- dziecko próbuje samodzielnie zakładać niektóre części garderoby

 

Utrwalamy kolejne etapy zakładania spodni- kto potrafi ćwiczy przewracanie spodni na lewą stronę i z powrotem. Jeśli już to umiemy- ćwiczymy umiejętność składania spodni.

 

1.  Zestaw zabaw ruchowych:

Cel:- dziecko ćwiczy zręczność i zwinność oraz poznaje własny potęcjał ruchowy

Pomoce: piłka

 

; Zabawa ożywiająca „Potocz piłkę i idź za nią”

Dziecko toczy piłkę po podłodze w dowolnym kierunku i idzie za nią. Próbuje ją złapać, zanim się zatrzyma.

 

; „Toczenie piłki”- pozycja- stanie w małym rozkroku

Toczenie piłki po podłodze z ręki do ręki. Wyprost- pokaż piłkę w górze.

 

;Ćwiczenie stop „ Wałkowanie pączków”

W siadzie skulnym podpartym, stopy na piłce. Toczenie piłki stopami do przodu, do tyłu ruchem okrężnym.

 

;Ćwiczenie mięśni brzucha „Kołyska”

W siadzie prostym podpartym, piłka w kostkach- przenoszenie nóg z piłką za głowę, odebranie piłki rękami i powrót do pozycji wyjściowej.

 

;Podskoki „Piłka skacze”

Dziecko odbija piłkę od podłogi i podskakuje tak długo, jak odbija się piłka.

 

;Zabawa z elementem czworakowania „Koty z piłką”

Dziecko chodzi na czworakach i popycha piłkę raz jedną, raz drugą ręką.

 

;Ćwiczenie oddechowe

Zdmuchiwanie z piłki skrawków papieru

 

;Marsz

Dziecko wkłada piłkę pod pachę, maszeruje i wybija ręką na piłce rytm marszu.

 

2.  Słuchanie piosenki „ Kuchnia, kuchnia jeść nam się chce”

https://www.youtube.com/watch?v=Xd_pmfyEUjw

 

Cel:- dziecko włącza się w śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej

     - dziecko próbuje zapamiętać melodię i tekst piosenki

 

PROPOZYCJA- Ćwiczenie oddechowe „ Kolorowy deszczyk”

 Dmuchanie na papierowe kawałki papieru, które zostały z zajęcia z 25.03.2020 ( ozdabianie kubka)

Cel:- przypomnienie prawidłowego sposobu oddychania

     - zwrócenie uwagi, że wydech może być słaby lub mocny

 

Dziecko wdycha powietrze nosem, wydycha ustami. W ten sposób dmuchamy na skrawki papieru- raz dziecko, raz rodzic. Po kilku ćwiczeniach dmuchamy, raz słabo na skrawki papieru, raz mocno- można tutaj wprowadzić element rywalizacji.

Życzymy udanej zabawy.

R.H. M.G.