„ZWIERZĘTA DOMOWE”(3) 26.03.20

Proponuję dzisiaj zabawę matematyczną „mały- duży”. Potrzebne będą małe i duże przedmioty( łyżka mała i duża, pokrywka mała i duża, skarpeta, rajstopy, deska do krojenia, talerz, garnek, pokrywka,

nabierka, spódnica, spodnie, linijka- oczywiście wszystko małe i duże.)

A. Umieść przedmioty w większej torbie, misce, pojemniku lub walizce. Poproś dziecko, aby wyjmowało z walizki po jednej rzeczy i ją nazywało(ponownie utrwalamy nazwy znanych przedmiotów, a wprowadzimy nowe nazwy i wzbogacimy słownik dziecka).

B. Wyznacz dwa miejsca do jednego poproś, aby dziecko układało rzeczy małe. Natomiast do drugiego rzeczy duże .Możecie razem przeliczyć zgromadzone przedmioty lub pociecha może policzyć sama (jeśli wiesz , że da sobie radę).

C. Ułóżcie teraz te przedmioty w pary:

mała łyżka- duża łyżka

mała pokrywka- duża pokrywka itd.

Osłuchanie z piosenką’ ,,Kundel Bury”(YouTube)

 

 

Teraz kilka ćwiczeń usprawniających wargi dziecka:

- parskanie/wprawianie warg w drganie,

- masaż warg zębami(górnymi dolnej wargi i  

  odwrotnie,

- wysuwanie warg w „ryjek”, cofanie w „uśmiech”.

                            Dużo uśmiechu”

                                      L.M.

                                      M.Z-D.