Grupa V.  Czwartek 26.03.2020r.

Gimnastyka buzi i języka” -zabawy logopedyczne. Zapoznanie z literą J,j

1.Zadanie: Gimnastyka buzi i języka. Cel- ćwiczenia usprawniające pracę warg i języka. “Wąchamy wiosenne kwiaty” -zabawa oddechowa. Dzieci nabierają powietrza nosem, a następnie wypuszczają je buzią, mówiąc: aaaach (zachwycają się urokiem wiosennego kwiatka).

“Żaba łapie muchę” -ćwiczenia warg i języka. Dzieci naśladują ciche bzyczenie muchy. Na umówiony gest rodzica wysuwają szeroki język jak najdalej do przodu robią” łyżeczkę” i chowają język.

“Rechot żaby” - ćwiczenia mięśni policzków”. Dzieci nadymają policzki, zatrzymując w nich powietrze. Następnie naciskają je palcami wskazującymi, wolno wypuszczają powietrze z jednoczesnym prychnięciem.

“Złapana mucha” - ćwiczenia języka. Dzieci przy zaciśniętych ustach wypychają policzki końcem języka od środka (w różnych kierunkach) -naśladują lot muchy złapanej przez żabę.

2.Zadanie: Zapoznanie z literą J,j – prezentacja liter w ćwiczeniach. Cel-usprawnianie percepcji słuchowej i wzrokowej dzieci.  Dziecko rysuje w powietrzu literę wielką i małą. Rysuje na talerzu z mąką. Układa wzór liter z kloców. Dziecko wyszukuje jak najwięcej słów z literą J,j.(litera na początku (jamnik), w środku (jajko) lub na końcu wyrazu (uciekaj).

3.Zadanie: Utrwalenie poznanej litery J,j .rodzic drukuje lub wycina z gazety dowolny tekst, a dziecko zakreśla poznaną literę wybraną kredką (wszystkie litery J,j w tym tekście).

Realizacja pomocy psychologiczno- pedagogicznej: 

Cel: Kształtowanie orientacji w przestrzeni, doskonalenie umiejętności liczenia.

Zabawa z rodzicem.” Mamo, ile kroków do Ciebie”. W zabawie korzystamy z takich kroków: “tip-top” - stopa za stopą, “krok słoniowy” - duży krok dziecka, podskok obunóż. Dziecko stoi naprzeciwko rodzica w określonej odległości np. 2metrów (w zależności od tego jak długo będziecie się bawić).Dziecko pyta się: ile kroków do Ciebie Mamo (lub Tato): odpowiedź 2kroki słoniowe do przodu, cztery tip-topy w tył, pięć podskoków itd.. dziecko tak się porusza, a rodzic sprawdza, czy wykonał poprawnie zadanie. Zabawa kończy się, gdy dziecko dotrze do rodzica. Zachęcamy do wspólnej zabawy wszystkich domowników- rodziców jak i rodzeństwo.

J.B. M.Ł.