3.04.20 Piątek

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

 1)temat: „Wywiad z bocianem”-  ciekawostki nt. życia bocianów-wykorzystanie filmu edukacyjnego, zagadki wiosenne podsumowujące wiadomości  dotyczące zwiastunów wiosny  

cele:

         ·            poznaje ciekawostki  dotyczące . życia bociana

         ·              próbuje rozwiązywać proste zagadki

         ·            utrwala wiadomości na temat  zwiastunów wiosny

         ·            doskonali pamięć wzrokową oraz słuchową

         ·            poszerza słownictwo

2)temat:  Zestaw zabaw ruchowych dla dzieci 4let.

         ·            cele:  
- Kształcenie umiejętności podskoku
- Kształcenie umiejętności rzutu w górę
- Kształcenie umiejętności biegu bez potrącania
- Kształcenie umiejętności czworakowania
- Doskonalenie umiejętności przyjmowania prawidłowej postawy w siadzie skrzyżnego
- Doskonalenie umiejętności ustawiania w kole
Metody: czynna stawiania zadań do wykonania z elementami W. Sherborn, R. Labana
Formy:  indywidualna,
Pomoce: gazety, gwizdek, płyta z muzyką

Cześć Dzieciaki z grupy III,  proponuję dzisiaj abyśmy przyjrzeli się bliżej ptakom, które zwiastują wiosnę. Są  to oczywiście bociany. Zapraszam Was do obejrzenia filmu edukacyjnego ”Wywiad z bocianem”, znajdziecie na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

Spróbujcie zapamiętać jak najwięcej informacji na jego temat. Opowiedzcie, to co zapamiętaliście swoim Rodzicom. Zaproponujcie zabawę ruchową                w „Bociany chodzą po wysokiej trawie”- poruszajcie się tak jak  one (wysoko unosząc kolana, na umówiony znak np. klaśnięcie spróbujcie stanąć na jednej nodze. Zaproście do wspólnej zabawy siostrę, brata a może Rodziców.

A teraz czas na podsumowanie wiadomości o „zwiastunach  wiosny”- zagadki. Poproście Rodziców o i ich odczytanie.

Zestaw zabaw ruchowych dla dzieci 4let.

Przebieg:
1. Marsz  na przemian na sztywnych i gumowych nogach wyczuwanie kolan.

2. Dziecko kładzie się na brzuchu, a następnie na plecach z tej pozycji wykonują turlanie raz w jedną raz w drugą stronę - wyczuwanie całego ciała.

3. Każde dziecko bierze sobie gazetę. Wykonuje siad skrzyżny i rytmicznie porusza wyciągniętą gazetą trzymaną w wyciągniętych dłoniach.
4. Skacze rytmicznie przy muzyce z gazetą trzymana w dłoni - rozwijanie płynności ruchów w przestrzeni. np. do ulubionej przez dziecko rytmicznej piosenki
5. Dziecko przechodzi do czworakowania. Kładzie gazetę na podłodze wokół której czworakuje. Na sygnał dziecko siada skrzyżnie na gazecie.
6. Gazetę zgniata formułując kule. Na sygnał rzuca kulkę w górę, a gdy upadnie podnosi ją i rzuca ponownie.
7. Przechodzi następnie do siadu skrzyżnego i przekłada kulkę z jednej ręki do drugiej. Na sygnał kładzie kulkę na podłodze.

8.Celowanie do kosza- z pewnej odległości próbuje wrzucić gazetową kulę w wyznaczone miejsce-powtarzamy ćwiczenie ( 2-3 razy)
9. Leżenie na plecach mięśnie rozluźnione, ćwiczenia oddechowe.

10.Porządkowanie po zakończonej zabawie.

Życzymy Wam wesołej zabawy   Wychowawczynie

Dzieci prosimy o zbieranie wykonanych zadań w teczkę i pochwalenie się tymi pracami po powrocie do przedszkola. Można robić zdjęcia, które chętnie obejrzymy.