Propozycje  Gr. III  01.04.2020r.     

 

 

Drodzy Rodzice

Dzisiejsze propozycje:

1.Praca plastyczno- techniczna ,, Wiosenne robaczki”-  papieroplastyka lub lepienie z plasteliny

Cel-dziecko uczy się dostrzegać własny potencjał i zdolności plastyczne oraz odczuwać satysfakcję z własnej pracy- załącznik nr 1

2.Zabawa  dydaktyczna ,,Rozróżnianie smaków” z wykorzystaniem dialogu ,, Rozmowa robaczków”, dla zachęcenia dzieci do jedzenia owoców i warzyw, poznawania ich walorów smakowych. załącznik nr 2

Cele: dziecko

- rozpoznaje i nazywa warzywa i owoce

- poznaje walory smakowe warzyw i owoców

Załącznik nr 1

,,Robaczki” dziecko może ulepić z plasteliny- łącząc kulki plasteliny, czy tworząc wałeczki.

 Dziecko może też wykonać ,, robaczki” składając w harmonijkę wąskie, długie paski (2cm na 25cm) papieru , czy gazety  i naklejając na końcu harmonijki wycięte koło ( ok. 3cm średnicy) z narysowanymi częściami twarzy ( oczy, buzia, nos), a także ozdobne elementy np. cekiny , tak aby  każdy z ,,robaczków” był inny. Wykonane ,,robaczki” potrzebne będą do poniższego dialogu, poprzedzającego zabawę w rozróżnianie smaków. Poniższy tekst można zmodyfikować zastępując jabłka i gruszki innymi owocami lub warzywami.

 Potrzebne będą jabłko i gruszka ( całe owoce), dwa ,,robaczki”.

 Rozmawiają dwa robaczki ,, Rozmowa robaczków”

Robaczek 1: Ale piękne, żółte jabłka.

 Robaczek 2: Nie jabłka, ale gruszki.

 Robaczek 1: Po czym ty je rozróżniasz?

Robaczek 2: Jabłka są jak piłeczki, a gruszki jak rozciągnięte piłeczki. Ale najlepiej je można rozróżnić po smaku.

 Robaczek 1: Tak. Wchodzę w owoc i myślę jedząc: jaka soczysta gruszka, a może soczyste jabłko? Nadal nie wiem co to jest.

Robaczek 2: Nie, nie tak. Bierzemy jabłko i gruszkę, próbujemy je. A potem próbujemy je z zamkniętymi oczami. Wtedy możemy je rozróżnić po smaku. Dzieci na pewno to potrafią.

 Robaczek 1: Ja też już wiem, że te rozciągnięte piłeczki to gruszki, a piłeczki – to jabłka. A teraz idę rozróżnić je po smaku, to będzie słodka lekcja.

załącznik nr 2

Opis zabawy

Potrzebne będą warzywa i owoce w całości i pokrojone na kawałki, apaszka do zawiązania oczu.

Dziecko nazywa zgromadzone warzywa i owoce, przelicza je, segreguje – oddzielnie owoce, oddzielnie warzywa.

Następnie z zawiązanymi oczami rozpoznaje je za pomocą dotyku.

Potem ogląda jak wyglądają przekrojone warzywa i owoce w środku- nazywa kolory, sprawdza, czy mają pestki, poznaje ich zapach.

Na koniec z zawiązanymi ( szalikiem lub apaszką) oczami próbuje owoce i warzywa, nazywa je, rozpoznając je za pomocą zmysłu smaku( określa smaki: słodkie, kwaśne itd.). Dla uatrakcyjnienia zabawy zamienia się z rodzicem rolami i wówczas rodzic próbuje o rozpoznaje warzywa i owoce.

 

 Dzieci prosimy o zbieranie wykonanych zadań w teczkę ( mogą być też zdjęcia wykonanych prac, podejmowanych działań , itp.) i pochwalenie się tymi pracami po powrocie do przedszkola.

 

Życzymy przyjemnej zabawy

 

Wychowawczynie gr. III