Propozycje  Gr. III 03.04.2020r.     

 

 

Drodzy Rodzice

Dzisiejsze propozycje:

1.  Rozwiązywanie zagadek ,,Zwiastuny wiosny’’- podsumowanie omawianej tematyki- załącznik nr 1

Cel: Dziecko rozwiązuje zagadki przyrodnicze

2  Zestaw zabaw ruchowych- załącznik nr 2

 Cele ogólne:

- Kształcenie umiejętności podskoku

- Kształcenie umiejętności rzutu w górę

- Kształcenie umiejętności biegu bez potrącania

- Kształcenie umiejętności czworakowania

- Doskonalenie umiejętności przyjmowania prawidłowej postawy w siadzie skrzyżnego

Metody: czynna stawiania zadań do wykonania z elementami W. Sherborn, R. Labana

Formy:  indywidualna,

Pomoce: gazety, gwizdek, płyta z muzyką

 

 

Załącznik nr 1
Zagadki:
1) Szarzeje i niknie w jesieni, a wiosną na łące znów się zazieleni. (trawa)
2) Pióra biało-czarne, buciki czerwone. Uciekają przed nim żaby, gdy idzie w ich stronę. (bocian)
3) Skrzydełka mam jak płatki, choć sam nie jestem kwiatem. I nad kwiatami w słońcu wesoło fruwam latem. (motyl)
4) Złośliwa panienka, w pasie bardzo cienka. Leci, brzęczy z daleka. Każdy od niej ucieka. (osa)
5) Błyszczą jej kropki w promieniach słonka, gdy się ten owad po łąkach błąka, a nazywa się on...(biedronka)

Rysowanie motyla – dzieci łączą linią wykropkowany kontur „leniwej ósemki”. Następnie dorysowują brakujące elementy i ozdabiają skrzydła motyla.

Dodatkowo

,,Zabawa z sylabami’’

 Dziecko siedzi na dywanie. Rodzic mówi krótki wierszyk: „Rzucam ci piłkę i mówię część słowa, a ty powiedz mi jaka jest druga połowa...”. Dziecko uzupełnia sylaby podawane przez rodzica , aby powstał wyraz związany z wiosną, np. sko-wronek, bo-cian,  ża-ba, tra-wa itp.

Załącznik nr 2

Zestaw zabaw ruchowych

Przebieg:

1. Marsz na przemian na sztywnych i gumowych nogach wyczuwanie kolan.

2. Dziecko kładzie się na brzuchu, a następnie na plecach z tej pozycji wykonują turlanie raz w jedną raz w drugą stronę - wyczuwanie całego ciała.

3. Dziecko bierze sobie gazetę. Wykonuje siad skrzyżny i rytmicznie porusza wyciągniętą gazetą trzymaną w wyciągniętych dłoniach.

4. Dziecko skacze rytmicznie przy muzyce z gazetą trzymaną w dłoni - rozwijanie płynności ruchów w przestrzeni. np. do ulubionej przez dziecko rytmicznej piosenki

5. Dziecko przechodzi do czworakowania. Kładzie gazetę na podłodze wokół której czworakuje. Na sygnał dziecko siada skrzyżnie na gazecie.

6. Dziecko zgniata gazetę  formując kule. Na sygnał rzuca kulkę w górę, a gdy upadnie podnosi ją i rzuca ponownie.

7. Dziecko przechodzi  do siadu skrzyżnego i przekłada kulkę z jednej ręki do drugiej. Na sygnał kładzie kulkę na podłodze.

8.Celowanie do kosza- dziecko z pewnej odległości próbuje wrzucić gazetową kulę w wyznaczone miejsce-powtarzamy ćwiczenie ( 2-3 razy)

9. Leżenie na plecach mięśnie rozluźnione, ćwiczenia oddechowe.

10.Porządkowanie po zakończonej zabawie.

 

 Dzieci prosimy o zbieranie wykonanych zadań w teczkę ( mogą być też zdjęcia wykonanych prac, podejmowanych działań , itp.) i pochwalenie się tymi pracami po powrocie do przedszkola

Życzymy miłej zabawy

 

wychowawczynie gr. III