„ZWIERZĘTA DOMOWE”(4) GR I 27.03.20

1.Wysłuchanie opowiadania „Zguba”

http://www.rokwprzedszkolu.pl/index.php?f=opo_56_00007&k=k0203&d=opo

Cel – stara się z uwagą i zrozumieniem wysłuchać

        tekst literacki czytany przez osobę dorosłą,

     - odpowiada na pytania dotyczące wysłuchanego

        utworu.

Zadania:

Po wysłuchaniu tekstu odpowiedz na pytania:

- Kogo zobaczyła dziewczynka wracając do domu?

- Jakiego koloru miała pióra papuga?

- W co złapała dziewczynka papugę?

- Co tata przyniósł ze strychu?

- Kto przyszedł po papugę?

- Jakie imię miała znaleziona papuga?

- O co poprosiła dziewczynka i jaką otrzymała

   odpowiedź?

2,,Pies /kot”- malowanie farbami plakatowymi

https://www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta

Cel- poznaje podstawowe barwy , próbuje bawić

      się barwami,

    - rysuje kredkami świecowymi lub maluje

      farbami plakatowymi,

    - ćwiczy prawidłowy układ ręki podczas

       wykonywania pracy plastycznej,

    - uczy się schematu ciała psa/kota, wskazuje

       jego części(oczy, nos, łapy, ogon…)

    - włącza się do czynności liczenia gest dotykania,

      z wypowiadaniem kolejnych liczebników.

Zadanie:

Pomaluj lub pokoloruj wybrane przez siebie zwierzątko.

Podaj jego nazwę oraz nadaj mu imię. Razem z rodzicem wypowiedz rytmicznie jego imię(np. Zu-la).

Wskaż i nazwij części jego ciała(oczy, nos, ogon, łapy)

oraz policz je. Zostaw pracę do wyschnięcia, schowaj  ją do teczki.

   

                                        L.M., M.Z-D.