Drukuj

Propozycja zabaw dla dzieci 3-letnich

30.06.2020 wtorek

 

Temat tygodnia: Podróżujemy po Polsce.

 

Cel: Dziecko poznaje zasady bezpiecznego zachowania się obowiązujące w różnych sytuacjach. Stara się zapamiętać najważniejsze nr alarmowe.

 

1.   „Wycieczka” - nauka 2 zwrotki piosenki.

 

Cel: Dziecko włącza się w śpiewanie piosenek o łatwej linii melodycznej i prostej budowie rytmicznej; próbuje zapamiętać melodie i tekst ze słuchu.

   Rodzic włącza początkowo całą piosenkę i słucha razem z dzieckiem.

https://www.youtube.com/watch?v=g59LRJF89G8&t=

 

Następnie powtarza z dzieckiem słowa drugiej zwrotki. Kolejny etap to próba wspólnego śpiewania całej piosenki.

 

Wycieczka

 

1.  Ruszamy na wycieczkę,
w góry lub nad rzeczkę.
Możemy zwiedzić zamek
i wejść na wielką tamę.

ref. Na plecy biorę plecak,
przygoda na mnie czeka.
To wielka przygoda,
małego człowieka.
Na plecy biorę plecak,
przygoda na mnie czeka.
To wielka przygoda,
małego człowieka.

 

2.  Autobusem, samochodem,
jadę na przygodę.
Samolotem chętnie latam,
We wszystkie strony świata.

ref. Na plecy biorę plecak,
przygoda na mnie czeka.
To wielka przygoda,
małego człowieka.
Na plecy biorę plecak,
przygoda na mnie czeka.
To wielka przygoda,
małego człowieka.

 

2.  „Gimnastyka smyka” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych

 

Cel: Dziecko wykorzystuje swoje możliwości ruchowe oczekiwane rozwojowo w codziennych sytuacjach zadaniowych.

 

1.  „Do namiotu” – zabawa orientacyjno- porządkowa – rodzic rozkłada na podłodze niewielki ręcznik, który będzie namiotem. Gdy gra piosenka „Wycieczka”, dziecko biega po pokoju, gdy przestaje grać – wskakuje obunóż na ręcznik. Zabawę powtarzamy 5 - 6 razy.

 

2.  „Szumią drzewa” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych – dziecko trzyma ręcznik oburącz nad głową i wykonują skłony na boki, a potem do dołu i do wspięcia na palce z wysokim uniesieniem rąk.

 

3.  „Opalanie” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych – dziecko siedzi na kolanach i unosi wysoko trzymany oburącz ręcznik do góry, prostując plecy i wyciągając się w górę. Wykonuje wdech, po czym robi wydech, opadając na podłogę i wyciągając jak najdalej ręce w przód. Zabawę powtarzamy 5-6 razy.

 

4.  „Burza!” – ćwiczenie z elementem czworakowania – dziecko wraz z rodzicem tworzy parę. Rodzic tworzy ze swojego ciała, mostek, unosząc biodra do góry, a dłońmi i stopami dotykając podłogi. Dziecko czworakuje po pokoju. Na hasło rodzica: „Burza!” dziecko chowa się pod „mostkiem”. Zabawę powtarzamy cztery razy, może nastąpić zamiana ról, z tym, że rodzic chowa tylko głowę pod mostkiem.

 

5.  „Fale” – zabawa wyciszająca – dziecko leży na plecach i przytula ugięte kolana do klatki piersiowej, tworząc kołyskę. Kołyszą się na boki oraz do przodu i do tyłu.

 

M.M.

 

Zadania dodatkowe: karty grafomotoryczne